Bioware 

Rychlý update ze studia BioWare Montreal

Bioware, Mass Effect Napsat komentář

Dnes tu máme překlad blogu od Yanicka Roye, který je vedoucím montrealského studia BioWare. A proč ho tu vlastně máme? Protože se v něm dozvíte informace ohledně pokračování série Mass Effect, které vás jistě potěší. Takže pojďme na to!

Ahoj všichni,

Jsem moc rád, že se s vámi dnes mohu podělit o několik novinek ze světa Mass Effectu, bohužel zatím asi vůbec nemáte tušení, kdo jsem, takže se nejdříve představím:

Vrůstal jsem a narodil se poblíž Montrealu v provincii Quebec a měl jsem to štěstí, že videohry zrovna v té době docela dost frčely. Láska k nim mě přivedla až ke studiu výpočetní techniky a ta mě zase časem dovedla k práci v Emontonu. Pravidelně jsme tam s kamarády pořádali seance papírových RPG, pak jsme ale přešli na počítačová RPGčka jako Baldur’s Gate 1 a 2 nebo Neverwinter Nights. Určitě si dovedete představit, jak jsme kulil oči, když jsem později zjistil, že jejich vývojáři mají své studio přes ulici od nás!

Uplynulo pár dalších let (konkrétně byl leden 2006) a já jsem s trochou štěstí u svého oblíbeného studia získal práci. Okamžitě mě přiřadili do týmu původního Mass Effectu, který byl v rané fázi produkce. S Casey Hudsonem a dalšími vedoucími vývojáři jsem jako senior vedoucí vývoje dokončil Mass Effect 1 a začal práce na dvojce, pak se ale BioWare rozhodl otevřít novou pobočku v Montrealu. Požádali mě, jestli bych nemohl vedení studia převzít, což pro mě pochopitelně bylo velkou poctou a já si tak v létě 2009 sbalil kufry a vrátil se zpět do Montrealu, kde se náš maličký tým začínal formovat.

O BioWare se vždycky tradovalo, že jedním ze zásadních faktorů ovlivňujících to, jaké hry vyrábí, je atmosféra ve studiu. Abychom ji udrželi i v Montrealu, nejdříve jsme spoustu vývojářů jen „přetáhli“ z Edmontonu a pak velmi pozvolna nabírali nováčky. Ti tak měli dostatek času, aby se zadaptovali a naplno se do práce ve studiu zapojili. I přes tento postup se Montrealské studio na sérii Mass Effect podílelo docela velkým dílem. Zhruba polovina filmečků Mass Effectu 2 vznikala u nás, stejně jako většina N7 misí. Důležitou roli jsme sehráli také ve vývoji doplňkového obsahu, který se postupně uvolňoval po vydání hry. Na Mass Effectu 3 jsme pak převzali vývoj multiplayeru a zčásti jsme pracovali i na některých čistě singleplayerových věcech. Zatím posledním viditelným výsledkem naší práce pak bude velké DLC, které vydáváme 27. listopadu. Bude se jmenovat Omega a tentokrát jsme za něj z větší části odpovědní jen my sami, byť jsme jej pochopitelně dávali dohromady s Caseym a ostatními vývojáři z Edmontonu.

Aby byl přechod Mass Effect DLC k nám co možná nejhladší, budeme ve spolupráci s Edmontonským studiem pokračovat. Budeme s nimi koordinovat naši práci a také se od nich na základě jejich podnětů budeme učit. Navíc, Casey stále zůstává výkonným producentem. Po ním bude v našem Montrealském studiu pracovat vedoucí vývoje, který si nás ohlídá a bude také rozhodovat nad různými věci, které s vývojem souvisí. Nám samotným ostatně na Mass Effectu záleží a chceme pro Mass Effect vždy vybrat to nejlepší možné řešení.

Zatím vám toho o hře samotné moc říct nemůžeme, snad jen to, že ji vyvíjíme na Frostbite enginu. Ten je skvělý už sám o sobě, ale my jsme jej obohatili o některé systémy z Dragon Age III – na jejich implementaci jsme v poslední době strávili opravdu hodně času.

Další věc, s níž se mohu pochlubit, je fakt, že s novým Mass Effectem prozkoumáváme tak trochu nové směry, kam se ubírat. Samozřejmě respektujeme odkaz prvních třech dílů, ale protože trilogie už je zakončená, hledáme nové směry, kam by se mohl příběh odvíjet, hledáme nové způsoby, jak oživit samotnou hratelnost. I tak ale některé základní pilíře hry zůstanou neporušené, včetně spousty rozdílných mimozemských ras, obřích galaxií a filmového příběhu.

Jádro týmu už máme pěvně dané – teď je načase, abychom trochu vyrostli (co se počtu vývojářů týče). Až se dostaneme do finální fáze produkce, budeme potřebovat spoustu pomocných rukou, protože to jednoduše bude stát za to. Máte-li zájem se k nám připojit, sledujte naše pracovní nabídky – po šikovných a do práce zapálených lidech se sháníme neustále, teď vás ale potřebujeme víc, než kdy jindy!

O samotné nové Mass Effect hře vám toho později povíme více, na delší chvíli se teď ale budeme muset zase odmlčet. Je nám jasné, že vaše očekávání jsou velká a potřebujeme si být jistí, že je s vydanou hrou dokážeme naplnit. Chce to čas.

Díky za váš zájem a za vaše nadšení pro svět Mass Effectu.

Yanick
vedoucí studia – BioWare Montreal
@YanickRRoy